Workshoppen

Franse designstudenten

Bij Grrr zijn we altijd op zoek naar (internationaal) talent. Vooral het talent uit Frankrijk blijft niet onopgemerkt. Ons team bestaat inmiddels al uit drie Fransozen. Daarnaast delen we graag onze kennis. Jaarlijks geeft onze Senior Designer Joséphine Cambier een branding -en designworkshop bij de ECV Creative Schools & Community, waar Grrr goed contact mee heeft. Studenten die in de eindfase van hun studie zitten staken vijf dagen lang de koppen bij elkaar om te werken aan een uitdagende opdracht.

Het werk wat Grrr verrichte voor de Melkweg stond centraal in de opdracht dit jaar. De groep werd opgedeeld in zes teams met elk hun eigen muziekgenre: dance, hiphop, heavy, indie, reggae of pop. Voor elk genre ontwierpen ze een campagnepagina voor de fans. Ze begonnen met het maken van een moodboard wat interessante inzichten opleverden. Op de tweede dag stond het ontwerpen van een wireframe centraal dat gepaard ging met het bedenken van een conceptueel en functioneel design. De visuele aspecten van het design kwamen daarna aan bod. De eindfase bestond uit het ontwikkelen en het presenteren van een prototype. Dit leverde vruchtbare resultaten op. Oordeel zelf maar.