Nieuw marketingtalent bij GRRR: Charlotte Kooijman

Wat ga je doen bij GRRR?

De focus zal liggen op communicatiestrategie en copywriting. Een mooie combinatie dus van strategie en uitvoering. Bij GRRR beginnen we altijd met het uitzetten van de strategische lijnen. Vervolgens vertalen we dat naar uitingen in tekst en beeld. Dat doen wij vanuit onze marketing en communicatie afdeling zowel voor klanten als voor GRRR zelf. 

Wat zijn je ambities? 

Een merk of dienst echt leven in blazen door het kiezen van de juiste boodschap en hoe je die verpakt, dat is wat mij drijft. Een product, merk of dienst moet van geur tot kleur beleefd worden. Dit bewerkstelligen met strategie en tekst vind ik een van de leukste dingen die er is. Dat dit binnen GRRR voor Zinnige Zaken is maakt het extra interessant voor mij. Dat GRRR B Corp is geworden, zie ik als een uitdaging om met de content die ik maak andere bedrijven te helpen om hun sociale en duurzame ambities beter te delen met hun achterban. 

Heb je gekke hobby's/gewoontes/huisdieren/dingen die van je moeten weten? 

Ik ben een echte ramen slurper. Als mijn agenda het toelaat eet ik met liefde 3 keer per week een lekkere kom ramen. Extra blij nu ik bij GRRR om de hoek van een van mijn favoriete ramen toko’s zit (op de 3e verdieping van een chinese supermarkt op de Nieuwmarkt). 

 

Wat is je achtergrond en wat was je reden tot overstap?

Ik heb Kunst en Economie gestudeerd aan de HKU. Een verrassende combinatie volgens velen, maar volgens mij een onmisbare. Hier leer je om creatieve en originele gedachtegangen om te zetten in zakelijke kansen. Daarnaast heb ik als marketeer tijdens mijn studie veel samengewerkt met designers, waardoor je het ontwerpproces écht leert begrijpen, hen beter kunt ondersteunen, aanvullen en dezelfde taal spreekt. 

Grappig is dat ik in mijn studententijd al (onbewust) geïnteresseerd was in Zinnige Zaken. 

Zo deed ik mijn minor bij The Amazing Agency, an agency that embrace the people who cross norm, en studeerde ik af bij het duurzame modelabel AFRIEK, waar ik onderzoek deed naar de effecten van een transparant productieproces op het imago van een merk. Bij Spice PR leerde ik vervolgens alle kneepjes van het PR vak. GRRR past dan ook mooi in dit rijtje voor mij.