Stedelijk vernieuwt online

Design trend van brutalisme vindt een weg naar het grote publiek met de nieuwe Stedelijk website

Als eerste museum ter wereld maakte het Stedelijk in 1938 alle muren wit. Achteraf gezien bleek het de geboorte van het begrip White Cube; nog steeds wereldwijd de standaard voor museumzalen. Nog zo een: de allereerste museum audiotour? In het Stedelijk Museum Amsterdam. Lef en vernieuwing zijn het museum dus niet vreemd.

Grrr creëerde de nieuwe online presence die vandaag gelanceerd wordt en die de opkomende trend van web brutalisme naar het grote publiek brengt. De stijl is heftig en past goed bij hedendaagse moderne kunst, je ziet het als je het doorhebt. En is daardoor typisch Stedelijk.

Lees er meer over in de case.

 

In samenwerking met

Het team van Grrr werkte nauw samen met het Stedelijk Museum team: Karin Sommerer, Robin Holland, Saskia Dubois en Moniek Dollekens.

In samenwerking met Bas Koopmans, Koen Wijffelaars, Lotte Meijer, Maartje Rooker.

In de researchfase werkten we samen met SILO. Met dank aan de Stedelijk staf, Karin van Gilst en Beatrix Ruf.

Bovenstaand artikel is gepubliceerd in het Parool van 15 december 2017.