Hoe trek je de aandacht van toekomstige studenten?

Als communicatieadviseur van een hogeschool opleiding Communicatie moet jij zorgen voor genoeg nieuwe studenten. Je wil deze aankomend studenten goed voorlichten. En dat gaat het beste face-to-face. Maar open dagen zijn er al heel veel. En hoe krijg je die scholieren daarvoor uit bed vandaag de dag?

Bovendien blijken veel aankomend studenten niet goed te weten wat de studie Communicatie inhoudt en wat de beroepsmogelijkheden zijn. Hoe los je dat op?

GRRR creëerde voor de HvA-opleiding Communicatie ‘Unlocked’, een wervingscampagne gericht op scholieren en mbo’ers. In plaats van de gedoodverfde open dag (die ook nog steeds handig is hoor), organiseren we nu ook een exclusief evenement. Om het event heen maken we samen met creatieve bedrijven aantrekkelijke content zodat we toekomstige studenten betrokken houden. 

Foto van het HvA Communicatie Unlocked event bij Hema
Foto van het HvA Communicatie Unlocked event bij een van de deelnemende bedrijven
Foto van het HvA Communicatie Unlocked event bij Hema

Onze aanname dat een exclusief event goed zou lopen, blijkt te kloppen. De eerste editie was een succes en hoogstwaarschijnlijk krijgt de campagne dan ook een vervolg.

Jeroen Disch, Design Lead bij GRRR

Echt laten zien wat je met deze studie kunt worden

Slechts 75 gelukkigen (we moesten dit jaar veel geïnteresseerden teleurstellen helaas) mochten op 20 maart binnenkijken bij de vetste merken en merkenmakers van Amsterdam.  Roorda, HEMA, G-Star, ARTIS, XITE, Dawn en Accenture Interactive stelden hun werkplek open.

Zo kon je als communicatieprofessional in de dop ervaren welke verschillende en uitdagende rollen er zijn. “Het concept is eigenlijk heel simpel, we laten gewoon echt zien wat je met deze studie kunt doen later, daar blijkt behoefte aan” aldus Jeroen Disch, Design Lead bij GRRR.

Om dit Unlocked-evenement bekend te maken, creëerden we vlogs, insta teasers en andere branded content. De campagne voerden we uit in samenwerking met Mr.Work, Yune en copy genie Jan-Wicher Emmens.

Stephanie Beckers, Opleidingsmanager HvA-opleiding Communicatie: “Door deze bijzondere wervingscampagne kunnen we studiekiezers echt laten ervaren hoe uitdagend en veelzijdig het vakgebied is. Daarnaast is het fantastisch hoe de deelnemende merken hebben bijdragen om deze campagne mogelijk te maken.”

Jeroen Disch: “Amsterdam is een merkenmekka. Het is daarom logisch om samen met deze populaire merken de studiekiezers te bereiken die geïnteresseerd zijn in merken en communicatie. Onze aanname dat een exclusief event goed zou lopen, blijkt te kloppen. De eerste editie was een succes en hoogstwaarschijnlijk krijgt de campagne dan ook een vervolg.”