The Ocean Cleanup is een non-profit organisatie met grootse missie:  geavanceerde technologieën ontwikkelen om de wereldzeeën én rivieren van plastic te ontdoen. Het ontwikkelen van geheel nieuwe technologie is geen rechte lijn naar succes en The Ocean Cleanup werkt volgens de mantra “bouwen, breken, leren en herhalen”, om zo snel mogelijk tot bewezen technologie te komen. Deze technologische focus is een kernonderdeel van hun merkstrategie en is doordrongen in elk element van hun website, social media, signage en andere uitingen.

GRRR en The Ocean Cleanup werken sinds 2016 samen op het gebied van communicatie en digitale producten. We hebben de website zo opgezet dat deze aantrekkelijk is voor zowel donoren als ingenieurs. Verder zorgen we dat het wereldwijde netwerk van supporters betrokken blijft en geactiveerd wordt om de organisatie te steunen.

Drie specifieke doelgroepen betrokken houden

De Ocean Cleanup-website speelt een cruciale rol in het op de hoogte houden van de volgers en fans en ze te betrekken bij het proces. De website informeert en werkt op meerdere niveaus. Grote investeerders voor de broodnodige financiering, specialisten om het high tech team te vormen en het bredere publiek wordt bediend met het laatste nieuws, snelle updates en manieren om te ondersteunen. De website van The Ocean Cleanup is de grootste bron van wetenschappelijke informatie over de plastic soep ter wereld, maar helpt ook kinderen met het voorbereiden van hun spreekbeurt.

  • Trekt miljoenen aan in financiering
  • Betrekt een wereldwijd publiek van supporters
  • Zorgt dat hooggekwalificeerd technisch personeel aan boord komt

 

Het aantrekken van fondsen, hoogopgeleide werknemers en fans om een wereldwijde schoonmaak te volbrengen

Deze website…

..is het belangrijkste communicatie-instrument om financiering aan te trekken. De Ocean Cleanup heeft tot nu toe meer dan 35 miljoen EUR opgehaald, waardoor ze het team van ingenieurs en onderzoekers hebben kunnen laten groeien om hun technologie vooruit te brengen (Fondsenwerving)

..helpt The Ocean Cleanup om hun team van hoogopgeleide professionals te laten groeien. Het team groeide is gegroeid tot ongeveer 90 sinds de startupfase van de organisatie (Acquisitie van talent)

..communiceert met veel stakeholders; algemene supporters, partner, financiers, media, aanvragers, wetenschappers, enz. De website moet voorzien in de behoeften van al deze, in lijn met de branding van The Ocean Cleanup (Biedt gedetailleerde en begrijpelijke informatie voor alle belanghebbenden)

..moet altijd online zijn, vooral op speciale momenten. Op kritieke momenten, zoals de lancering van The Interceptor in 2019: de enige wereldwijd schaalbare oplossing voor het reinigen van rivierplastics, werd de website een realtime datadashboard. Al deze inhoud wordt ondersteund door een solide technisch kader dat de pieken in wereldwijde media-aandacht aankan.

 

Microservices en serverloze architectuur

Een elegante en duurzame technische opstelling

In plaats van de traditionele en nog steeds veel gebruikte installatie van een enkele webserver, draait de website van The Ocean Cleanup op een serverloze webarchitectuur met behulp van microservices. Als u de onderstaande infographic beter wilt begrijpen, lees dan dit artikel van onze tech-afdeling.

UX, UI & Data visualisatie

Je NGO presenteren als Steve Jobs

De Ocean Cleanup maakt gebruik van geavanceerde technologieën en doet veel wetenschappelijk onderzoek. Het publiek betrokken houden bij hun vooruitgang is van cruciaal belang om de ondersteuning te behouden en de klus te klaren. We doen dat op meerdere manieren;

  • Web: infographics, webpagina’s, interactieve tools, design, UX, UI
  • Evenementen: bewegwijzering, communicatie, ondersteuning
  • Mediabereik

Enkele hoogtepunten in de samenwerking tussen GRRR en The Ocean Cleanup sinds 2016 zijn:

Het hele verhaal: theoceancleanup.com
Ontdek de Interceptor™: theoceancleanup.com/rivers
Ontdek de oceaantechnologie: theoceancleanup.com/oceans
Verken de meest vervuilende rivieren: theoceancleanup.com/sources
Meer informatie over de Great Pacific Garbage Patch
Neem oceaanschoonmaak in eigen handen: products.theoceancleanup.com

Credits

Natuurlijk zijn we ons ervan bewust dat dit project ook zonder onze hulp tot bloei zou zijn gekomen. Onze focus in dit project is gericht op het verbeteren van communicatie, digitaal ontwerp en digitale technologie. We hebben zelf geen foto’s gemaakt van testballonnen en testsets. Erwin Zwart maakte de animaties en simulaties (‘artist impressions’),  de video’s van de Noordzeetest door Boskalis en het ministerie van I&M (infrastructuur en milieu). Alle andere video’s zijn gemaakt door The Ocean Cleanup.

Heb je ook een betrokken publiek nodig?

Dat zou zomaar eens iets kunnen zijn waar wij je aan kunnen helpen. Bel naar +31 (0) 20 – 320 7708 of mail Rolf Coppens om te zien of we een match zijn.

  • Rolf Coppens
    Creative Director

    Rolf Coppens