GRRR in Dutch Designer Magazine DUDE
Dynamics of the digital game
Het zomernummer van Dutch Designer Magazine DUDE staat in het teken van de relatie tussen designers en hun opdrachtgevers.
Een actueel onderwerp. Enerzijds staat Dutch Design bekend om zijn bevragende houding naar de aard van de opdracht. En het onderzoek dat wordt gedaan onder eindgebruikers. Anderzijds is design steeds meer een ondergewaardeerde discipline omdat ontwerp nog te vaak veel als louter esthetiek wordt gezien.
Dat design juist ook het verschil maakt in het behalen van zakelijke doelstellingen zou inmiddels veel breder bekend moeten zijn. Zo wordt althans GRRR-merkstrateeg Roel Stavorinus geciteerd in het openingswoord van het blad. Hij betoogt dat de vakgebieden marketing, communicatie en design veel beter met elkaar zouden moeten samenwerken. Een blad vol interessant bespiegelingen over design dus. Met verder nog Sanne Schenk van ontwerpbureau Tank, Mr.Bingo, Bertjan Pot en nog veel meer.
En wij staan er dus ook in: GRRR oprichter Rolf Coppens en zijn collega Jim Driesen worden geïnterviewd over hoe zij dit thema zien. De relatie klant-bureau en de rol van een merkidentiteit; zowel voor je opdrachtgevers als voor je bureau zelf. Ook komt de Grrr manier van werken aan bod. Lees dat blad!
DUDE Magazine is beschikbaar bij de betere kiosk en online.