Ananas app in de race voor Accenture innovation award

Taal als bindmiddel

Mensen helpen om op de meest natuurlijke manier een nieuwe taal te leren. Dat is het doel van de nieuwe app ananas.club. Wat die meest natuurlijke manier is ligt voor de hand: uitgaan, activiteiten doen, mensen ontmoeten en sociale barrières doorbreken. ananas wil bijdragen aan een wereldwijde gemeenschap waar taal en cultuur geen belemmering meer vormen en waar lokale en internationale gemeenschappen door middel van taaluitwisseling worden verenigd. ananas moedigt zijn gebruikers aan om face-to-face, een op een, op dezelfde locatie elkaar te ontmoeten.

Gezi Fu van ananas: “ananas brengt de Nederlandse zakenman die graag Chinees wil leren in contact met een internationale student uit China. Ze ontmoeten elkaar in een café in De Pijp en bespreken onderwerpen die voor beiden nuttig zijn: business Chinese en conversational Dutch.” De bedoeling van app is dat de gebruikers zullen fungeren als ambassadeurs die zullen zorgen dat het bereik van de app steeds vergroot. ananas is de eerste software die een ​​digitaal platform combineert met echte taalbijeenkomsten. Dit zorgt voor een een unieke taal-leerervaring.

Het credo van ananas: Be local and speak global.

Klinkt interessant? ananas doet mee aan de Accenture Innovation Awards en kan om te winnen jouw stem goed gebruiken. Hier kun je stemmen.

 

Grrr & Ananas

Grrr creëert, steunt of participeert vaker in startups en scale ups. ananas is hier een voorbeeld van. Gezi Fu, een Amsterdamse onderneemster met Chinese roots benaderde Grrr voor hulp. Grrr denkt strategisch mee en heeft de technische ervaring in huis om goed in te kunnen schatten welke stappen ananas het beste in iedere fase kan zetten.

Meer weten over het startupprogramma van Grrr? Stuur een bericht naar info@grrr.nl of neem contact op via 020 – 320 7708 en vraag naar Rolf Coppens.