Creatieve krachtenbundeling voor innovatie in de zorg

Ouder worden we allemaal

Grrr, Vandejong en Kennisland bundelen hun krachten voor een uitdagend nieuw project: een maatschappelijke beweging op gang brengen over zorg voor ouderen. En vooral; hoe zie jij de zorg voor je als je zelf oud bent? En ja, dat is een uitdaging. Want zorg is net zoiets als pensioen. Super belangrijk maar je hebt nu wel wat anders aan je hoofd. Want je hebt er weinig invloed op en het staat ver van je bed. Of toch niet?

Vandejong en Kennisland zijn de initiators van het project, ze vroegen Grrr als digitale partner voor online branding en website. Met dit team willen we de ver-van-mijn-houding over zorg veranderen met creatieve initiatieven.

Vooruit denken met een frisse blik

Op dit moment zijn er in Nederland 3 miljoen mensen boven de 65 jaar. Daarvan zijn er 700.000 boven de 80 en de levensverwachting blijft stijgen. Die vergrijzing levert de samenleving, naast enorme kostenstijgingen, fundamentele zorgen op: hoe willen wij omgaan met onze ouderen? En hoe blijft de zorgsector deze toenemende complexiteit de baas? Daarvoor gaan we oplossingen zoeken.

We worden allemaal oud, maar hóe wil je oud worden. In het nieuws horen en lezen we vooral wat er nu mis gaat. Hoog tijd dus om ouderzorg vanuit een positieve en creatieve manier te benaderen. Wij geloven dat bewustzijn creëren rondom ouderenzorg een belangrijke eerste stap is daartoe. Alle denkkracht is welkom om dit vraagstuk te tackelen: experts, thought leaders, zorg professionals  én het brede publiek.

Je hoort, ziet en leest er binnenkort meer over.