Hoe sla je met vier musea de digitale handen ineen om een breder publiek te bereiken?
Dat is de vraag die de afgelopen weken centraal stond in onze samenwerking met Stichting Koninklijke Defensiemusea (SKD). SKD is de overkoepelende organisatie van de vier Defensiemusea die ons land rijk is. De musea laten zien hoe defensie bijdraagt aan vrede, vrijheid en veiligheid wereldwijd. Zo slaan ze een brug tussen krijgsmacht en maatschappij.
4 Musea, 1 platform
Daar steken wij graag onze handen voor uit de mouwen. De musea benaderde GRRR met het verzoek om hun digitale krachten te bundelen, hun merk digitaal te updaten en om te onderzoeken of er nog meer kansen lagen. Die kansen lagen er zeker. We doken samen in de hoofden van bezoekers en ontwikkelden een modulair systeem dat één platform biedt voor vier museum websites.
- Één marktonderzoek, vier strategieën
- Één merk, vier digital identities die eigenheid uitstralen en elkaar versterken
- Één strategie die een breder publiek bereikt voor vier musea
UX, groei en accessibility samenbrengen
Uit onderzoek weten we precies hoe museumbezoekers hun plannen maken. En nog belangrijker, hoe zij de keuze maken om wel of niet naar het museum te gaan. Dat gaat bijvoorbeeld zo: met het ene kind op schoot en de andere van achter z’n iPad op de bank wordt de website bekeken en besproken. Hier spelen we op in met de introductie van een slimme UX-oplossing. Een oplossing die inspeelt op behoeften van bezoekers én aan toegankelijkheidseisen. Benieuwd naar onze methode en het resultaat? Check de case.