Een beter voedselsysteem: zinnige zaak.

Food Cabinet is een campagnebureau dat aanstekelijke en toegankelijke campagnes ontwikkelt  die bijdragen aan een voedselsysteem met toekomst. Dat doen ze door in te zetten gedragsverandering bij consumenten, want uiteindelijk bepaalt de vraag het aanbod. 

GRRR werd benaderd door Food Cabinet omdat het bureau na 7 jaar toe was aan een nieuwe visual identity. Ze kozen GRRR vanwege onze focus op de eindgebruiker. Én vanwege onze focus op zinnige zaken.

 

“Strijden voor een beter voedselsysteem zien wij absoluut als een zinnige zaak, eerder werkten we daarom al samen met Thought for Food en NextNatureNetwork. De eerste partij is aan aanjager voor voedsel innovaties wereldwijd en de andere gebruikt artistieke invalshoeken om onze relatie tot voedsel in de toekomst te schetsen, zodat we er beter op anticiperen. We werken zo op een aantal niveaus aan een beter en duurzamer begrip over voedsel”, aldus Coppens.

Het is eigenlijk heel logisch: gedrag veranderen met gedegen storytelling en aansprekend design werkt veel beter dan een opgeheven vinger of een saaie informatie brochure

Rolf Coppens, creatief directeur van GRRR

Gedegen storytelling en aansprekend design

Rolf Coppens, creatief directeur van GRRR: “We geloven in de aanpak van Food Cabinet en versterken die met deze identity.  Het is eigenlijk heel logisch: gedrag veranderen met gedegen storytelling en aansprekend design werkt veel beter dan een opgeheven vinger of een saaie informatie brochure.”

“Daarom geloven we ook dat het werk van Food Cabinet zorgt voor echte verandering van ons voedselsysteem. Als gespecialiseerd bureau begrijpen ze het voedselsysteem als geen ander.  En ze werken samen met de partijen die ertoe doen; zoals de grote supermarkten, ministeries en gemeenten. GRRR voegt daar nu nog een aansprekende huisstijl aan toe die zich ook makkelijk laat vertalen in campagnemiddelen. Zo houden we de doelgroep betrokken en bouwen we gestaag aan verandering”.

Onconventionele ideeën

“We laten zien dat eerlijk, gezond en duurzaam eten niet alleen broodnodig, maar ook héél leuk, lekker en haalbaar is” zegt Kevin Corcoran, van Food Cabinet. En vervolgt: “Onconventionele ideeën spelen hierin een belangrijke rol. We organiseerden bijvoorbeeld het Damn Food Waste diner in vijf steden met duizenden bezoekers, openden de Piepershow op de Amsterdamse Wallen om de aardappel onder de aandacht te brengen en voeren door Nederlandse wateren om de MSC-gecertificeerde Hollandse garnaal een plek op het menu te geven.”

 

Samen met creatief digitaal bureau GRRR ontwikkelden we een nieuwe identiteit met een focus op digitaal die perfect past bij wie we zijn en waar we nu staan. De visuele identiteit is fris, kleurrijk en en oogt in alles open en positief.

Helen Kranstauber, oprichter en partner van Food Cabinet

Nieuwe website en visuele identiteit

Concreet leverde GRRR een nieuwe identity die toegepast is in de nieuwe website en campagnemiddelen. Helen Kranstauber, oprichter en partner bij Food Cabinet: “We bestaan als bureau inmiddels zeven jaar en we vonden het hoog tijd voor een nieuw uiterlijk.”

“Samen met GRRR zijn we gaan werken aan een nieuwe visuele identiteit die past bij wie we zijn en waar we nu staan. De visuele identiteit is fris, kleurrijk en en oogt in alles open en positief. GRRR verwerkte als digitaal bureau ook een bewegend element in het logo om daarmee de missie van Food Cabinet nog meer kracht bij te zetten”, aldus Kranstauber.

Josephine Cambier van GRRR: We creëerden samen met Food Cabinet een storytelling strategie die nuttige informatie biedt waar je echt iets aan hebt, maar ook lekker snackable is. Maar dan wel healthy snackable natuurlijk ;). 

Credits:

Webbouw is gedaan door Wunderwald en foto’s zijn gemaakt door Mitchel van Voorbergen.