Nieuwe manier van storytelling voor jonge doelgroep SpangaS

Grrr gaat samen met KRO-NCRV werken aan het nieuwe online platform van de hitserie SpangaS. De jeugdserie volgt de levens van jongeren tijdens hun middelbareschoolperiode en wordt geprezen als een serie die jongeren helpt hun eigen identiteit te ontdekken. Het nieuwe online platform wordt een centraal punt waar alle media over SpangaS samenkomt en waar veel ruimte is voor interactie met de doelgroep. Door een combinatie van het SpangaS verhaal te mengen met allerlei extra content introduceren we een nieuwe manier van storytelling.

Aandacht voor sociaal-maatschappelijke onderwerpen

SpangaS gaat over de wereld waarin we leven. Iederjaar is er aandacht voor het onderwerp pesten en gepest worden. Daarnaast worden er ieder seizoen ook andere actuele thema’s behandeld. 

Kenmerkend voor SpangaS zijn de sociaal-maatschappelijke onderwerpen die in de verhaallijnen zijn verweven om ze bespreekbaar te maken voor de jonge kijker. In de afgelopen jaren ging het over transgender zijn, vluchtelingproblematiek, en onderwerpen als gezonde leefstijl, stille armoede, homoseksualiteit en omgaan met de ziekte kanker.

Dit seizoen besteedt de serie extra aandacht aan onder meer bi-culturaliteit, coming-out en zelfacceptatie. In 2015 ontving SpangaS van het COC de Bob Angelo Penning omdat de makers en cast van SpangaS een hele generatie jongeren opgevoed met respect voor lesbiennes, homo’s en bi’s, aldus het COC.

De beelden in dit bericht zijn van SpangaS, fotografen: NL Film en Daan Brand.