Roel van GRRR geeft relatieadvies

Weten wat je zoekt in een relatie

Onze merkstrateeg Roel Stavorinus geeft relatieadvies. Niet over liefdesrelaties maar over de relatie tussen bureaus zoals GRRR en hun opdrachtgevers. Ja, dat was de instinker. Hebben we je klik beet?

Mooi zo.

Relevante vragen

Want Roel trekt interessante lessen en inzichten uit de jaarlijkse onafhankelijke onderzoeken die naar deze relatie gedaan worden. Bovendien beantwoordt hij de vragen die ieder bureau én opdrachtgever zichzelf als het goed eens wel eens stelt. Maar ken je ook de antwoorden al?

Denk je bijvoorbeeld dat opdrachtgevers juist meer of minder creativiteit verlangen van de bureaus met wie ze samenwerken?;

Verwachten opdrachtgevers dat design een belangrijkere of minder belangrijke rol gaat spelen de komende jaren?;

Denken opdrachtgevers dat je investeringen in design direct terugziet in winst? En, een leuke vraag voor ons, hoe belangrijk is het voor bureaus om zich heel specifiek te positioneren? Zoals bijvoorbeeld als ‘bureau voor zinnige zaken’?

Belangrijke antwoorden

Als je het antwoord op dit soort vragen wil weten. Lees dan vooral Roels artikel in Marketing Tribune. Dit is deel één van een exclusive blogserie die Roel doet voor Marketing Tribune en de Beroepsvereniging Nederlandse Ontwerpers over dit onderwerp.

Hij hoopt met deze serie opdrachtgevers te helpen met het kiezen van bureaus. En bureaus te helpen zich helderder te positioneren naar opdrachtgevers toe. Het idee is dat het delen van de informatie eraan zal bijdragen dat opdrachtgevers en bureaus nieuwe, en vooral de juiste, relaties aangaan. Zoals Roel zegt: ‘Als het goed is weet je als opdrachtgever wat je zoekt in de relatie met een ontwerpbureau. En als het goed is geldt hetzelfde voor ontwerpers. In deze reeks artikelen belicht ik beide kanten.”

De relatie tussen opdrachtgevers en bureaus, ofwel die tussen ons en onze klanten, is er een die onze continue aandacht heeft. Eerder werden Rolf Coppens en Jim Driesen van GRRR hierover geïnterviewd in designer magazine DUDE.