800 teams uit meer dan 160 landen doen mee aan de TFF Challenge 2018

Thought for Food Challenge

Thought For Food is wereldwijd de nummer één organisatie wat betreft het (financieel) ondersteunen van de volgende generatie start-ups in de voedsel- en landbouwsector. Grrr is sinds begin dit jaar betrokken bij TFF als hun partner voor branding en corporate storytelling.

Veelbelovende ideeën om de hele aardbol te voeden

De jaarlijkse TFF Challenge bereikte een aantal van 800 deelnemende teams uit 160 verschillende landen. En het aantal innovators over de hele wereld blijft groeien!

De afgelopen jaren heeft TFF met hun succesvolle wedstrijd, die zich ook sterk richt op samenwerking, 40 nieuwe maatschappelijke geëngageerde startups medeopgericht. De startups richten zich op vraagstukken op het gebied van voedsel, synthetische biologie, verticale landbouw, logistieke processen, nieuwe eiwitten, big data en geschikte technieken toepasbaar voor kleine boeren.

Ook dit jaar hebben de deelnemende teams veel in petto. TFF kondigde pas geleden de 10 teams finalisten aan die uitblonken in hun unieke, innovatieve en schaalbare business model en sterke teamgeest. Kijk hier naar de veelbelovende ideeën:

De 10 finalisten van de TFF Challenge 2018

AEROPOWDER (Verenigd Koninkrijk) – Een biologisch afbreekbare vervanging voor polystyreen, dat veel gebruikt wordt om voedsel te verpakken, gemaakt van het overschot aan veren uit de gevogelte industrie.

Coating+ (Nigeria) – Een natuurlijke coating laag die ervoor zorgt dat planten en groenten langer houdbaar blijven, de kwaliteit gewaarborgd blijft en die het mogelijk maakt om de producten direct na het oogsten op te slaan.

Group Nutricandies (Brazilië)  – Een plantaardig product met hoge voedingswaarden en een chocolade smaakje geproduceerd door kleine boerenbedrijven.

IoT Water Control Management (Jordanië en Brazilië) – Een monitoringssysteem dat de kwaliteit van het water test, speciaal ontwikkeld voor vluchtelingenkampen en gebieden met een schaarste aan water.

Laticin (Brazilië) – Slimme zelflerende software voor het managen van zuivelproducten, ontworpen om de productieketen hiervan te optimaliseren door voorspellende analyses.

Likabs Food (Ghana) – Een franchise methode waarbij kleine boerenbedrijfjes de mogelijkheid krijgen om slakken te houden. Zo realiseren ze een alternatieve inkomstenbron en vergroten ze tegelijkertijd de toegang tot voedsel.

RiseHarvest (Australia)  – Een digitale service die boeren in Zuidoost-Azië helpt om kunstmest, bestaande uit stikstof, lokaler en preciezer te verspreiden over hun land.

Safi Sarvi (Kenya and USA) – Een productiesysteem voor kunstmest te gebruiken op lokaal niveau dat toegang biedt tot kunstmest van een hogere kwaliteit.

SunRice (Malaysia and UK) – Een systeem om rijst te drogen op passieve zonne-energie met een gegarandeerde hogere marktwaarde door de betere kwaliteit van de rijst.

Sweetpot Yoghurt (Ghana) – Yoghurt gemaakt van zoete aardappelen, waar op een natuurlijke manier vitamine A en voedingsvezels aan toegevoegd zijn.

Meer informatie vind je hier.

#Whatsnext?

Van 23 tot 27 juli vinden de TFF Academy en jaarlijkse TFF Summit plaats in Rio de Janeiro – Brazilië. De nieuwe TFF Academy is een fascinerende leerzame ervaring voor de tien finalisten, en andere wereldveranderaars. Heb jij ook interesse? Koop dan nu je Early Bird Ticket, beschikbaar tot 31 mei.