Hoe digitaal design en tech helpen om de plastickraan dicht te draaien 🚰

Een internationaal merk opbouwen van startup tot cleanup

The Ocean Cleanup heeft als missie om het drijvende plastic in de oceanen in 2040 met 90% verminderd te hebben. Om dat te bereiken is het belangrijk om ook de toevoer van plastic te beperken. The Ocean Cleanup weet uit onderzoek dat 80% van het plastic via 1000 rivieren in zee terecht komt. Tot nu toe waren er alleen kleine en lokale initiatieven om dit tegen te gaan. Vanaf 2016 is GRRR de partner voor digitaal ontwerp en technologie van The Ocean Cleanup. Het aanbieden van een breed scala aan diensten, van webdesign tot bewegwijzering.

Een recente mijlpaal in onze samenwerking met The Ocean Cleanup is het leveren van alle digitale communicatietools die nodig zijn voor een soepele lancering van The Interceptor â„¢. Het is de eerste schaalbare oplossing om te voorkomen dat plastic uit rivieren de oceanen binnendringt. Het systeem werkt 100% op zonne-energie, kan autonoom plastic  opruimen en wordt nu in de meeste van ’s werelds meest vervuilende rivieren aan het werk gezet. Eén Interceptor kan 50.000 kg afval per dag opruimen en 24 uur per dag, 7 dagen per week autonoom werken.

Vanaf 2016 werken we samen met The Ocean Cleanup. Via deze links vind je enkele hoogtepunten in die samenwerking:

Helping hand op het event

Als team waren wij actief als vrijwilligers op het launch event. Spot jij de GRRR-der tussen blauwemutsdragers op het podium met Boyan? 👇 Meer foto’s van het event vind je hier.