We waren in New York en dit is waarom je dat moet weten als museumdirecteur

Online branding: nooit meer ssssaai (zo doe je dat)

Jij houdt niet van saai. Jij wilt anders zijn, vooruit lopen op de troepen met jouw organisatie, omdat je daarmee meer aandacht trekt.

Jij volgt niet graag, maar leidt. Of zou je veel origineler willen zijn?

Bezig met de ontwikkeling of brainstorm over je nieuwe website?

Als je een nieuwe website wil voor je museum, poppodium, of als NGO, dan moet het er soms uit knallen. Begrijpen wij bij GRRR. Zijn we het ook mee eens. Big time 👊.

Vloeken met helderheid

Maar… misschien ken je dit dilemma ook: originaliteit, eigenheid kan gaan vloeken met de helderheid van een site. Je wilt dat je bezoekers wel goed hun weg vinden. Timothy Ferris zei eens: als mensen een hekel aan je hebben is dat niet zo’n probleem, maar als mensen je niet begrijpen dan heb je wel een probleem.

Unity sausage

En natuurlijk gaat dat hier over de mensen die jij wil bereiken, die moeten je wel begrijpen.  

Onze Rolf Coppens spreekt regelmatig over dit thema: de spanning tussen gebruikersgemak van een website versus originaliteit. Want daar heerst verwarring over. Alles moet toch volgens vaste standaarden ten behoeve van het gebruikersgemak. Nee dus.

En over verwarring gesproken, Rolf vind het leuk om daarop in te spelen. Zijn lezing op een internationaal symposium onder museumdirecties was getiteld: ‘Don’t serve the unity sausage’.

En jij als Hollander weet wat dat is, eenheidsworst, maar dit gezelschap niet. En dat was natuurlijk precies de bedoeling; een beetje verwarring zaaien om de aandacht erbij te houden. Gelukkig pakte dit ook zo uit 😌. 

Hoe je de grenzen opzoekt

Wil jij je team inspireren over hoe je grenzen kan opzoeken in je branding? Merk je dat mensen het spannend vinden? Lopen vergaderingen soms wat stroef op dat thema?

Vind je het voor jou en je team interessant om te weten hoe je dit zo doet dat mensen je ook nog begrijpen en niet in de war raken?

Hier spreekt Rolf op MuseumNext New York een publiek toe van museum directies en communicatie professionals zoals MoMa, The Met en LACMA (ja, daar zijn we best trots op).

Ook geinspireerd worden? Of gewoon meer bezoekers op je website?

Bel of mail ons vandaag. Mail: rolf@grrr.nl of bel 020 -320 7708.

 

p.s. Rolf presenteert het liefst met veel humor, maar als jullie liever een saaie presentatie willen, dan wil hij graag al zijn 13 grappen schrappen. Klant is koning ; )

p.p.s. sommige van onze collega’s tellen maar 11 grappen.