Dit is hoe we zorgen dat bezoekers tegenwoordig langer op een website blijven hangen
Cultuurpodium Melkweg wil bezoekers inspireren om nieuwe acts te ontdekken. Aan ons dus om te zorgen dat bezoekers geïnspireerd worden om lang op de website te blijven.
We ontwikkelden een homepage waarin de breedte van het programma op een associatieve manier wordt gepresenteerd. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen ‘grote’ en ‘kleine’ artiesten, en het overzicht blijft zich continu refreshen. Waardoor je elk bezoek weer iets nieuws te zien krijgt. Loops – de korte video’s die je misschien ook wel kent van Spotify – triggeren bezoekers acts te bekijken die ze nog niet kennen.
En misschien minder in het oog springend maar zeker net zo belangrijk voor het succes: met nieuwe, maar bewezen technologieën bieden we een super goede user experience met soepele en snelle overgangen tussen de verschillende pagina’s. En dat was best een technische uitdaging met de maar liefst 30.000 pagina’s die de Melkweg heeft. Die razendsnelle site is niet alleen fijn voor de bezoeker, maar ook voor het marketingteam van de Melkweg, want nu is het deployen van een pagina een kwestie van minuten in plaats van uren. Wel zo snel – en duurzaam – dus.
Benieuwd naar meer details? We hebben zowel een technische blogpost als een gedetailleerde cases over gepubliceerd.