Eén gezicht en digital proof

Voorheen gebruikten gemeentelijke services verschillende visuele identiteiten. Stadsdeel Oost gebruikte een ander logo dan Stadsdeel West en de gemeentelijke afvalservice een ander lettertype. Dit leidde tot verwarring bij inwoners. Daarom creëerde Grrr één identiteit voor alle gemeentelijke diensten. Simpel en duidelijk. En boven alles, makkelijk te herkennen voor de Haarlemmers.

Naast multi-inzetbaar is de nieuwe identiteit bovendien beter uitgerust voor digitale toepassingen. Zo creëerden we bijvoorbeeld een update van het logo zodat dit makkelijker digitaal te gebruiken is.

 

De eerste zichtbare uiting van de nieuwe identiteit was de campagne: Haarlem gasvrijer. In 2050 wil Nederland volledig duurzaam zijn en dus ook van het aardgas af. Haarlem is een gemeente die voorop loopt in de transitie naar gasvrij wonen en informeert haar inwoners ruim van te voren. Deze campagne reflecteert de duurzame en servicegerichte karakteristieken die de gemeente Haarlem wil uitstralen.

Lees meer over ons werk voor de gemeente Haarlem in onze case.