Keuzestress

Heb jij een favoriet logo? Vast wel. Wij in ieder geval wel. Eigenlijk wel meerdere, want wat is nu echt je aller aller meest favoriete logo? Lastig hè. Helemaal voor ontwerpers, want als bescheiden Nederlander kies je dan natuurlijk geen logo van jezelf.

Dat snapte Roel Stavorinus ook. Daarom mochten in zijn nieuwe boek Logo x Logo bekende Nederlandse ontwerpers en creatieven twee logo’s kiezen. Een van hen zelf, en een van een ander. Wel zo schappelijk toch.

Gaat erin als Yogho Yogho

Wie leest er een boek vol logo’s. Nou best veel mensen dus. Het boek gaat er zo gezegd in als Yogho Yogho. Wat zelf meer bekend werd van de irritante jingle dan van het logo (maar het rijmt zo lekker op logo logo).

Logo x Logo gaat dus als een speer. Een boekpresentatie in Pakhuis de Zwijger georganiseerd door het Wim Crouwel instituut, een eigen rubriek in de vakmedia en het boek ligt nu gewoon in iedere kiosk en boekhandel. Niet slecht voor een stuk  designer vakliteratuur.

Marketing Tribune is ook fan is van logo’s. Want het is natuurlijk perfect voer voor discussies.

Wat is jouw favoriet?

Is een logo het belangrijkste onderdeel van je merk?

Welk logo heeft de meeste impact. En waarom dan?

Vanwege het grote enthousiasme rond het boek Logo x Logo heeft Marketing Tribune zelfs een nieuwe rubriek in het leven geroepen. En die heet…..Juist ja, Logo x Logo. Net als in het boek worden hier steeds twee logo’s besproken. Een van de designer zelf en één van een ander.

Rolf's favorieten

Aan onze Creatief Directeur Rolf Coppens de eer om de nieuwe rubriek in Marketing Tribune af te trappen. Hij koos voor de logo’s van Filmhuis Den Haag (ontworpen door Grrr) en die van Stedelijk Museum Amsterdam. Weten waarom? Lees de Marketing Tribune.

 

Ben jij het totaal wel of juist helemaal niet eens met de keuze van Rolf? Of zit je zelf in de logo stress en heb je dringend advies nodig? 

Mail of bel (020 -320 7708) Rolf Coppens. Hij weet er best veel vanaf. En anders kent hij nog wel iemand.

p.s. iemand als Jeroen Disch bijvoorbeeld. Onze chief designer die het Filmhuis Den Haag logo daadwerkelijk ontworpen heeft 😉

p.p.s. of Jeroen Rolf heeft omgekocht met stroopwafels om het Filmhuis Den Haag logo te noemen is nog niet duidelijk. Onze interne boekhouder schat die kans momenteel op 65%.

 

  • Rolf Coppens
    Creative Director

    Rolf Coppens