Mensen samenbrengen om een nieuwe taal te leren

  • Brand Design

Live global, feel local

Ananas is een alternatief voor dure en ontoegankelijke taallessen. Als een tinder voor taal koppelt de app mensen aan elkaar om taal te leren en te oefenen. Denk aan expats, vluchtelingen maar ook studenten die hun Spaans willen verbeteren.

Als gebruiker kan je kiezen tussen language exchange – waarin je elkaar helpt – of voor een betaalde taalles waarin iedereen met wat vrije tijd zichzelf als taaldocent kan aanbieden. Op deze manier maken we taalles persoonlijk en flexibel, maar verbinden we vooral nieuwkomers met locals op verschillende plekken in de wereld.

Ananas is een eigen product van Grrr, in samenwerking met anderen. Check ananas.club en join the club.

Taal als sociale connector

Ananas is een startup van GRRR waarin we zonder directe opdrachtgever een sociale uitdaging proberen te tackelen. Zoals we dat eerder deden met het Fietsy project. In toenemende mate reizen mensen de wereld over om te werken en leven op andere plekken. Hoewel Engels als wereldtaal goed functioneert, is begrip van de lokale taal vaak nodig om echt te integreren in alle sociale lagen en om een andere cultuur beter te begrijpen.

Met Ananas maken we taalles beschikbaar, betaalbaar en vooral persoonlijk. In steden als Amsterdam zitten de bestaande taallessen vol en zijn niet flexibel met hun roosters. Tegelijkertijd zijn er veel locals – neem bijvoorbeeld studenten – die juist wel een uurtje over hebben en daarin wel wat willen bijverdienen met taalles.

Credits

Ananas is een concept van Gezi Fu en Grrr. Technische realisatie door Albert Carreras en Julian Diaz.