Samen werken aan impact: een checklist voor een soepele samenwerking

De perfecte oplossing voor je doelgroep. Daar werken we samen aan. Jij hebt namelijk de kennis over de organisatie, je product en stakeholders. En wij weten hoe we verschillende doelgroepen stevig kunnen verbinden aan je merk. Die kennis willen we combineren.

Maar hoe zorgen we dat we alles uit de samenwerking halen, zonder dat we tijd verspillen? Waar hoef je je geen zorgen over te maken, en waar hebben we jouw input juist hard nodig? Hier vind je een handige checklist.

Waar hoef je je geen zorgen over te maken?

Laten we starten met wat jij van ons kan verwachten:

  • Je hebt aan ons een strategisch partner: we zetten onze ervaring, expertise én frisse blik in om tot de beste oplossing te komen voor jouw behoefte of probleem. Zodat jij je doelen of groeiambities kunt halen. Dat betekent dus, dat als je bij ons aanklopt, je zelf nog niet hoeft te weten wat de oplossing is. Jij weet wel waar je met de organisatie naartoe wil, en tegen welke problemen je nu aanloopt om daar te komen.
  • In onze oplossingen zitten inclusiviteit en ethiek al ingesloten. Zowel in de strategie, als in design en tech. Onze oplossingen voldoen dus aan AVG en WCAG eisen.
  • We’re in it for the long run. We nemen de tijd om jullie echt goed te leren kennen. En omdat wij ver vooruit kijken, vinden wij duurzame oplossingen die heel wat jaren meegaan.
  • We maken samen afspraken over het eindresultaat, en we gaan door totdat we dat hebben bereikt.
  • We nemen je werk uit handen, door slimme technische oplossingen die het werk voor jullie organisatie vereenvoudigen.
  • Wij zijn open, betrokken en creatief. Wij bouwen goede relaties op met onze tevreden klanten. Hierdoor hebben we heel veel lange termijn-samenwerkingen, zoals met The Ocean Cleanup, Gemeente Amsterdam en Stedelijk Museum.

Wat is goed om rekening mee te houden?

Realiseer je dat het opbouwen van de samenwerking tijd kost. We willen een relatie opbouwen waarin wij jouw organisatie, probleem en klanten echt goed leren kennen, zodat we tot de best passende oplossingen komen. In het begin is dat best intensief, later plannen we regelmatig in-checkmomenten in. In het projectvoorstel maken we een inschatting van hoeveel tijd we van je nodig hebben. Die investering in tijd doen wij natuurlijk ook, en betaalt zich altijd terug. Zo ontwikkelden wij een aandelenplatform voor Fastned dat hen maar liefst 25% bespaard op de supportafdeling.

Welke informatie helpt ons?

  • Wij zijn gek op informatie. Dus deel meer met ons dan je misschien in eerste instantie had gedacht: zoals jullie geschiedenis en toekomstdromen, meetbare doelen, werk van anderen waar je jaloers op bent, huisdieren en favoriete snacks…. Alles waardoor we jouw organisatie echt kunnen leren kennen. We worden liever overspoeld, dan dat we moeten gissen.
  • Wij zijn geen bureau dat gouden bergen belooft om zo de pitch te winnen. Wij komen met oplossingen die realistisch zijn binnen je budget. Dus het is fijn als het budget helder is, zo voorkomen we teleurstellingen van beide kanten.
  • Wat zijn je deadlines en wat zijn je streefdata? Doordat jij ons vertelt welke deadlines muurvast staan, weten wij wanneer we er vol voor moeten gaan om die te halen. Maar het geeft ons ook speling – als die nodig is – om de uitingen nog beter te maken.

Hoe geef je eigenlijk feedback?

  • Verzamel & filter. In jouw organisatie zijn er vast meer mensen dan alleen jij die willen meekijken naar de voorstellen die wij doen. Maar het is voor ons wel zo helder als jullie spreken met één mond. Maak het jezelf gemakkelijk en zorg dat je met een klein team het mandaat hebt om beslissingen te nemen. Verzamel de feedback van je team, schrijf het op en filter het alvast: waar spreken de reacties elkaar tegen en welke reacties zijn echt belangrijk voor jullie probleem?
  • Jij bent een mens, dus je hebt een mening. Maar probeer bij het bekijken van de presentaties door de bril van het bedrijf en je klant te kijken. Zo voorkomen we persoonlijke meningen als: “ik vind blauw niet mooi”.
  • Maar ik vind blauw echt niet mooi! Ok, ok, dat kan. Als dit een belangrijk punt voor je is, dan is het fijn als je voor ons kunt onderbouwen waarom je blauw in deze context niet passend vindt. Zo kunnen wij een oplossing vinden op basis van argumenten in plaats van persoonlijke voorkeuren.
  • We willen graag horen wat je vindt, en nemen alle feedback serieus met je door en gaan zoveel mogelijk mee. Het kan voorkomen dat we deze feedback niet altijd 1:1 overnemen. We hakken knopen door op basis van onze ervaring, jouw doelen en eventueel praktische beperkingen. Altijd met het beste resultaat in het achterhoofd.

Celebrate good times!

  • Proost! Aan het einde van een vruchtbare samenwerking toasten we graag met jullie op de mooie resultaten.
  • Wij delen graag over de mooie projecten van onze partners. Als case op onze website, aandacht op onze social kanalen of een persbericht naar vakpers. Extra aandacht voor jullie betekenisvolle werk.
  • We horen graag wat ons werk heeft gedaan met je doelgroep en je organisatie. Voor ons hartstikke leuk om te kunnen delen in de vreugde rondom mooie groeicijfers.