GRRR sluit zich aan bij Handpicked Agencies
Sinds november 2023 maakt GRRR deel uit van Handpicked Agency, waarmee we ons aansluiten bij een netwerk van digitale bureaus die elkaar ondersteunen vanuit hun expertise. Dit netwerk bedient 300 medewerkers, verdeeld onder 12 bureaus met een breed scala aan diensten. Van service design tot branding, van e-commerce tot marketing en van AI tot AR. Oprichters Jelmer Boomsma en Rolf Coppens vertellen over deze stap.
Waarom nemen wij deze stap?
We zijn trots op de lange termijn relaties die we met veel van onze klanten hebben. Onderdeel daarvan is dat we onze klanten graag in de breedte ontzorgen en het hele digitale spectrum overzien met ze. We doen dit al 20 jaar succesvol, maar om nog beter te worden vonden we het noodzakelijk om te gaan specialiseren. Door ons aan te sluiten bij een netwerk kunnen we onze gespecialiseerde rol uitvoeren, terwijl de klant toch in de breedte bediend wordt.
Wat is een bureau groep?
Een bureaugroep, zoals Handpicked Agencies, vervult de rol van een overkoepelend ‘moederbedrijf’ dat meerdere andere bedrijven onder zijn vleugels heeft. Handpicked Agencies ondersteunt de zogeheten ‘dochterbedrijven’ die erbij horen. Deze ondersteuning stelt de bedrijven in staat om nauw samen te werken en ideeën uit te wisselen. Hierdoor kunnen de bedrijven niet alleen profiteren van gedeelde kennis en expertise, maar ook gezamenlijk een breder scala aan services aanbieden aan hun klanten. Dus niet een full service aanpak, maar een cluster van specialisten.
Waarom specifiek Handpicked?
We hebben met veel netwerken gesproken, en we hadden de beste klik met Handpicked. Zo delen we dezelfde visie en doelen. Handpicked is bovenal het enige grote Nederlandse netwerk dat niet ondersteund wordt door venture capital. Hierdoor kunnen we focussen op lange termijn waarde in plaats van korte termijn winsten. Verder is Handpicked al drie jaar op een rij de nummer één agency groep in het Emerce onderzoek, en is Handpicked actief bezig met opkomende technologieën, wat wij essentieel vinden voor de toekomst van ons bureau.
Wat betekent dit voor de klanten van GRRR?
We blijven dezelfde diensten leveren, maar kunnen onze zusterbureaus aanhaken om zo de klantvragen beter of breder te beantwoorden. We zien dat veel klanten het vervelend of intensief vinden om meerdere bureaus aan elkaar te knopen, het netwerk biedt hier een oplossing voor.
Wat betekent dit voor het team?
Met deze toevoeging krijgen onze teamleden de mogelijkheid om zich te richten op hun eigen specialisme. Zodra ze zelf het antwoord niet hebben, of de expertise missen, dan is een Handpicked expert altijd dichtbij. En doordat experts nieuwe ontwikkelingen delen, gaat de adaptatie van bijvoorbeeld AI tools een versnelling krijgen binnen het team.
Eerder dit jaar introduceerde Handpicked Agencies een ‘medewerkersparticipatieprogramma’, waarbij alle medewerkers aandelen ontvingen en direct mede-eigenaar werden. Hierdoor worden de winsten eerlijk verdeeld en ontstaat er een eenheidsgevoel met gedeelde verantwoordelijkheid.
Ben ik als klant verplicht om van de nieuwe bureaus en services gebruik te maken?
Nee, zeker niet. De keuze om een ander bedrijf binnen Handpicked in te schakelen is aan jou. Wanneer onze klanten een vraag hebben, die buiten ons specifieke vakgebied ligt, ontstaat er een gelegenheid voor samenwerking met andere bureaus binnen Handpicked. Maar nogmaals, die keuze is aan jou – wij helpen je graag met het aansturen en informeren van de mogelijkheden.
Welke nieuwe diensten kan GRRR aanbieden dankzij de aansluiting bij Handpicked?
GRRR kan dankzij de aansluiting bij Handpicked een breed scala aan nieuwe expertise en technologieën aanbieden aan hun klanten. Binnen Handpicked zijn er verschillende expertises die nu beschikbaar zijn via GRRR:
E-commerce: Bluebird Day
AR en VR: Boldly
Digital Marketing, CRO en SEO: Fingerspitz
Web-development: GoodNews
Strategie, Design en Innovatie: In10
Data en AI: Say Hi
Enterprise technology en digitale transformatie: Twentyseven
Digital sportmarketing: TDE
Mobile Development: Unlock
Branding, strategie en creativiteit: Weekend
Lees meer over de aansluiting: