Een kijkje in de keuken: zo ziet een samenwerking met GRRR eruit

GRRR collega foto's sfeerfoto's team

Samen aan de slag

De maatschappij verwacht steeds meer van je merk en organisatie. Bij GRRR zorgen we ervoor dat je voorop blijft in deze “decade of change”, door de kracht van strategie, design en tech te combineren. Hoe wij dat precies aanpakken, leggen we je graag hier uit.

Naar de oplossing voor jullie vraagstuk gaan we samen op zoek. Of het nou gaat om een nieuwe branding, website of innovatietraject, voor ons is het belangrijker om eerst de vraag (en de vraag achter de vraag) goed te begrijpen. Zo komen we stap voor stap tot de juiste oplossing voor jullie doelgroepen en die klopt bij jullie organisatie. En dat lukt elke keer weer. Hoe die stappen eruit zien, leggen we zo verder uit.

Een mix van mensen

We like to mix things up: we mixen in onze teams energieke gen Z-ers met ervaren rotten in het vak. En we laten strategen, developers en designers samenwerken om tot de beste oplossingen te komen. Daarbij weten onze ontwerp-experts ook het een en ander van het bouwen van een website en andersom. Dat zorgt voor een soepele afstemming onderling. Een soepele afstemming met jou wordt gegarandeerd door de projectmanager, die jouw vaste contactpersoon is tijdens het hele traject.

Via de online tool ActiveCollab heb je direct contact met de makers. We zorgen dat we op basis van expertise en interesses een team van specialisten samenstellen dat perfect matcht met de vraag van onze partner. Partner ja, we houden niet zo van de klassieke klant-leverancier benadering en werken graag gelijkwaardig samen.

We gebruiken de meest effectieve elementen uit Service Design en Design Thinking

Wat je in onze aanpak kunt herkennen uit Service Design is dat we de doelgroepen en de behoeften van de doelgroep voorop stellen bij het verkennen van de beste oplossing. En uit Design Thinking nemen we over dat ontwerpen ook heel goed toegepast kan worden als tool om te onderzoeken en experimenteren. Door ideeën direct te visualiseren wordt helder wat wel of niet werkt.

We passen deze methodieken op onze eigen manier toe. We vinden het namelijk belangrijk om ook rekening te houden met jouw organisatie en de specifieke omstandigheden die daar gelden. Hieronder zie je onze procesaanpak weergegeven in een afbeelding. Intern noemen we dat de ‘shaslick methode’ (zie je ‘t?!), maar dat mag je eigenlijk niet weten.

We pakken het aan in fases

We delen het proces op in overzichtelijke fases. Hoe we een fase precies invullen en hoe lang die duurt is afhankelijk van wat een project nodig heeft. Elke fase wordt afgesloten door iets op te leveren, we noemen dat een deliverable. Het doorlopen van dit traject duurt voor een brandingproject minimaal 6 tot 8 weken, een website ongeveer 3 maanden en voor innovatietrajecten zo’n 6 maanden. De exacte tijd hangt natuurlijk af van het project zelf en wordt gezamenlijk afgestemd in de eerste fase.

Align
We stemmen af hoe we met elkaar gaan samenwerken. Wat is het budget, de planning en wie zijn de de stakeholders. Wat zijn de verwachtingen en wanneer is het project een succes?
Deliverable: een projectplan

Understand
We duiken helemaal in jullie wereld. We willen goed begrijpen wie jullie zijn om tot de meest effectieve strategie te komen. Dus in strategiesessies nemen we samen met jullie de organisatie en jullie vraagstuk onder de loep.
Deliverable: creative brief

Concept
In deze fase gaan we inzoomen op de oplossing. We kijken naar bestaande visuele elementen en verkennen samen met jullie meerdere mogelijke richtingen. De meest kansrijke ideeën valideren we met de doelgroep en gaan we verder verdiepen.
Deliverable: visueel concept

Realize
Wij geloven in testen. Door iteratief te werken testen we of onze oplossing goed is. In sprints (bij een webtraject) verwerken we feedback en gebruikerstesten. Bij een branding traject maken we toepassingen zodat we het concept in vele scenario’s kunnen testen. Zo zorgen we ervoor dat in het eindproduct alle puntjes op de i staan.
Deliverable: eindproduct + gebruikerstraining

Evolve
Na oplevering blijven we graag in contact als een ‘kritische vriend’. Elke x-aantal maanden doen we een review of onze oplossing jullie doelstellingen behaald – op basis van KPI’s waar dat kan.

Meer weten over wat je kunt verwachten na de lancering? Lees er in dit artikel meer over.

Let’s go!

Je weet nu hoe ons proces eruit ziet, en wat je in welke fase van het proces van ons kunt verwachten. Uiteraard snappen we dat dit voor ons dagelijkse kost is, en dat – zeker als dit de eerste keer is dat jullie met een bureau werken – sommige dingen onwennig zijn. Wellicht is het nodig om nog eens terug moet grijpen naar dit document (want hoe stak de vork ook al weer in de steel?). Schroom daarbij niet om ons aan te tikken. We gaan dit samen doen en daar kijken wij ontzettend naar uit.