Draagvlak creëren in een breed stakeholderveld

  • Digital Experiences

Aedes ontwikkelt kantoorpanden, hotels en woningen in het hogere segment, met architecten van wereldfaam. Ze specialiseren zich in het herontwikkelen van cultureel erfgoed, en zorgen dat een gebouw over 50 jaar nog net zo relevant is als vandaag. Niet alleen voor de mensen die erin leven, maar ook voor de omgeving waarin hun gebouwen zich begeven.

Aedes is geholpen bij een buurt die snapt dat ze het goed willen doen. Zij spelen namelijk een cruciale rol in het laten slagen van een project. Maar daar ligt ook meteen de uitdaging. Want de komst van bijvoorbeeld een nieuw hotel roept eerder ophef op dan enthousiaste reacties. Zo maken bewoners uit de straat zich zorgen om de grote stoet aan rolkoffers, wil de wijk weten wat een bouwproject bijdraagt aan de buurt en heeft het stadsbestuur dezelfde vraagtekens, maar dan op een groter en abstracter niveau.

Het is dus zaak dat er draagvlak wordt gecreëerd bij de verschillende stakeholders. Dat omwonenden niet alleen zien dat een gebouw als Hyatt Regency, met een leuk koffietentje en luxe werkplekken de leefbaarheid van een wijk kan verhogen. Maar dat zij zich er ook bewust van worden dat erfgoed en oude panden dankzij Aedes bewaard blijven, omdat voor het blijven bestaan hier een business model voor nodig is. Daarnaast is het belangrijk dat banken er reden toe zien om in de projecten van Aedes te investeren. En dat gemeenten bereid zijn om vergunningen te verschaffen. Wij gingen aan de slag met het versterken van het vertrouwen bij deze verschillende partijen.

De juiste snaar raken bij verschillende doelgroepen

Aedes focus op zowel bewoners als zakelijke stakeholders, zorgt ervoor dat ze op verschillende niveaus moeten communiceren. Enerzijds moeten er investeringen en vergunningen binnengesleept worden, en is het belangrijk dat zakelijke stakeholders overtuigd worden van de intenties en professionaliteit van Aedes. Terwijl hun focus op mensen vraagt om een consumer minded manier van communiceren.

We zochten daarom naar een juiste balans tussen inhoud en vorm. En ontwikkelden een website die het gevoel van kwaliteit en gastvrijheid ademt. Met soepele transities en een wit canvas die zorgen voor een premium uitstraling. Binnen dit canvas geven we Aedes de ruimte om hun projecten en de impact daarvan te laten zien, zodat de website ook zakelijk de juiste snaar raakt.

Een digitale reflectie van Aedes identiteit

Typisch Aedes is hun oog voor detail. Bij elk pand gaan ze op zoek naar de ziel, en brengen dat naar de voorgrond. Soms is dat een kwestie van een paar kleine aanpassingen, maar het kan ook zijn dat ze kiezen voor een omvangrijke ingreep, omdat er bijvoorbeeld nét een drempel niet goed zit. Cultureel erfgoed wordt daarmee beschermd, en onderdeel van het nieuwe ontwerp. Waardoor historische verhalen verweven zijn in gebouwen die over 50 jaar nog interessant, levensvatbaar en gebruiksvriendelijk zijn.

Dat oog voor detail hebben we laten terugkomen in hun website. We laten witruimte vrij zodat fotografie het werk kan doen. Beelden van indrukwekkende groene gevels en marmeren wanden worden afgewisseld door foto’s van authentieke trappenhuizen. De collages maken het daarbij mogelijk om details in een bredere context te plaatsen. Je wordt opgezogen in het historische verleden én de duurzame toekomst van al hun panden.