Calefax
calefax.nl/Iconische stijl voor rietkwintet van wereldfaam
Stijl voor klassieke vernieuwers
GRRR creëerde een digitale strategie en visuele identiteit die passen bij de wereldwijde erkenning van Calefax als pionier. De nieuwe branding is toegankelijk voor een breed publiek, duidelijk herkenbaar en eigenzinnig. We creëerden een website, webshop, een postercampagne en diverse andere uitingen. We werkten samen met ontwerper Merijn van Velsen van SILO.
Hidden Gems Treasure Hunt
We hielpen Calefax met de strategie van hun Hidden Gems campagne. Met de Calefax Geocaching app was het mogelijk om met de muzikale en verhalende begeleiding van Calefax op je mobiel een avontuur aan te gaan in diverse Nederlandse steden. Een unieke manier om een nieuw publiek kennis te laten maken met je muziek. GRRR verzorgde naast de strategie ook de campagnemiddelen die zijn ingezet op social media.
Beeldvondst met liefde voor detail
De vernieuwingsdrang, het hoge artistieke niveau, de samenwerkingen met anderen en het internationale speelveld spreekt ons enorm aan. Calefax noemt zijn stijl “klassiek met popmentaliteit”. Dat credo hebben we dan ook als uitgangspunt genomen voor het creëren van het eigen Calefax-font: een klassieke letter die clasht met een moderne.
Calefax
Calefax is een formatie van vijf rietblazers en niet zomaar één: ze worden gezien als de uitvinders van het genre rietkwintet en hebben wereldwijd een hoge reputatie op basis van virtuoos spel, briljante arrangementen en een frisse podiumpresentatie. Als klassiek ensemble mét popmentaliteit vormen ze een inspiratie voor jonge blazers over de hele wereld.
Hetzelfde geldt voor het nieuwe logo. Dat bestaat uit een klassieke schreefletter waarbij in één letter een ingreep is gedaan. De ‘l’ is vervangen door een moderne letter met dezelfde sierlijkheid als de schreef. Deze verandering symboliseert de werkwijze van Calefax. Bestaande klassieke werken worden naar eigen hand gezet. Dit geeft het werk een eigentijds en uniek karakter.
De website zelf bestaat uit een duidelijk systeem waarin het prettig navigeren is. Uit gebruikerstest leerden we naar welke informatie de meeste bezoekers op zoek zijn en zo hebben we de informatie op de website dan ook ingedeeld. We hebben gekozen voor een kleurenpalet bestaande uit een set van zes kleuren. Drie primaire kleuren die afgeleid zijn van de instrumenten en drie secundaire kleuren. Deze heldere kleuren geven de stijl een modern karakter.
En verder..
GRRR blijft verbonden aan Calefax als partner voor branding en digitaal. Wat er verder nog in het vat zit? Wellicht innovatieve promotiecampagnes waarin we gebruik maken van Virtual of Augmented Reality.