Pioniers

Stijl voor klassieke vernieuwers

Grrr creëerde een digitale strategie en visuele identiteit die passen bij de  wereldwijde erkenning van Calefax als pionier.  De nieuwe branding is toegankelijk voor een breed publiek, duidelijk herkenbaar en eigenzinnig. We creëerden een website, webshop, een postercampagne en diverse andere uitingen. We werkten samen met ontwerper Merijn van Velsen van SILO.

 

Het lukte Grrr pijlsnel de juiste toon te vinden. In korte tijd hadden we een compleet nieuwe huisstijl en website, met een frisse, spannende uitstraling.

Kiki Raposo de Haas, general manager Calefax
Campagne

Hidden Gems Treasure Hunt

We hielpen Calefax met de strategie van hun Hidden Gems campagne. Met de Calefax Geocaching app was het mogelijk om met de muzikale en verhalende begeleiding van Calefax op je mobiel een avontuur aan te gaan in diverse Nederlandse steden. Een unieke manier om een nieuw publiek kennis te laten maken met je muziek. Grrr verzorgde naast de strategie ook de campagnemiddelen die zijn ingezet op social media.

 

Kunstzinnigheid, kennis van branding en technische skills gaan hand in hand bij Grrr, op een niveau waarmee ze met kop en schouders uitsteken boven de rest.
De samenwerking met Grrr is bijzonder prettig en voelt als een echte partnerschap. Open, met energie, een goede mix van creativiteit en professionele effectiviteit, kritisch waar het nodig is en telkens inspirerend.

Kiki Raposo de Haas, general manager Calefax
Opvallend, soepel en activerend

Beeldvondst met liefde voor detail

De vernieuwingsdrang, het hoge artistieke niveau, de samenwerkingen met anderen en het internationale speelveld spreekt ons enorm aan. Calefax noemt zijn stijl “klassiek met popmentaliteit”. Dat credo hebben we dan ook als uitgangspunt genomen voor het creëren van het eigen Calefax-font: een klassieke letter die clasht met een moderne.

Niet te geloven … Vrijwel alles wat Calefax onder handen neemt, verandert in goud.

De Telegraaf, Thiemo Wind

Calefax

Calefax is een formatie van vijf rietblazers en niet zomaar één: ze worden gezien als de uitvinders van het genre rietkwintet en hebben wereldwijd een hoge reputatie op basis van virtuoos spel, briljante arrangementen en een frisse podiumpresentatie. Als klassiek ensemble mét popmentaliteit vormen ze een inspiratie voor jonge blazers over de hele wereld.

Hetzelfde geldt voor het nieuwe logo. Dat bestaat uit een klassieke schreefletter waarbij in één letter een ingreep is gedaan. De ‘l’ is vervangen door een moderne letter met dezelfde sierlijkheid als de schreef. Deze verandering symboliseert de werkwijze van Calefax. Bestaande klassieke werken worden naar eigen hand gezet. Dit geeft het werk een eigentijds en uniek karakter.

De website zelf bestaat uit een duidelijk systeem waarin het prettig navigeren is. Uit gebruikerstest leerden we naar welke informatie de meeste bezoekers op zoek zijn en zo hebben we de informatie op de website dan ook ingedeeld. We hebben gekozen voor een kleurenpalet bestaande uit een set van zes kleuren. Drie primaire kleuren die afgeleid zijn van de instrumenten en drie secundaire kleuren. Deze heldere kleuren geven de stijl een modern karakter.

En verder..

Grrr blijft verbonden aan Calefax als partner voor branding en digitaal. Wat er verder nog in het vat zit? Wellicht innovatieve promotiecampagnes waarin we gebruik maken van Virtual of Augmented Reality.