Nederland kent meer schrijvers dan lezers, en dat zijn vooral mensen die ooit een boek willen schrijven. Editio helpt deze potentiële talenten daarbij met online coaching en schrijflessen. Wij helpen Editio met een scherper verhaal, frisse branding en een website die meer deelnemers werft.

Identity & Branding

Een hoofdrol voor prikkelende stellingen

Editio wil je innerlijke schrijver wakker schudden. En omdat het gaat over tekst kozen we ervoor om tekst een centrale plaats te geven in het design. Door te spelen met quotes over literatuur en het schrijversambacht willen we de lezer prikkelen en thuis laten voelen. Als tekst centraal staat is beeld de grootste uitdaging. We kozen voor levendige — op papier geïnspireerde — patronen die we speciaal ontworpen hebben. De patronen zijn actief en roepen een gevoel van beweging op, ze helpen om de teksten krachtiger neer te zetten.

Een nieuw logo

Hond of Vos?

Editio had reeds een logo met een persoonlijk verhaal: het logo was gebaseerd op kantoorhond Zusje. Na diverse diepte-interviews met de trouwe viervoeter, waarin zij ons liet weten hoe haar staart het beste tot zijn recht komt, kwamen we tot dit ontwerp. Een frissere versie, van een oud beestje.

Website

Breed cursusaanbod

Samen met het team van Editio hebben we nagedacht over wat hun kerntaken zijn en hoe zie die willen uitdragen. Het zeer brede cursusaanbod — voor beginner tot professional — hebben we weten te ontsluiten door middel van facetnavigatie. Je kunt filteren op aspecten zoals genre, cursusniveau en tijdsduur.

Onze developers hebben de website gebouwd op een moderne WordPress ‘development stack’; een soort WordPress Pro. Hierbij hebben we een systeem ontwikkeld, waarbij pagina’s volledig modulair opgebouwd kunnen worden met alle blokken die door onze designers ontworpen zijn. Editio is dus volledig vrij om pagina’s naar eigen inzicht aan te maken en in te delen. Wel zo prettig.

Agenda view of Editio writers courses
Connie Palmen reading Editio Magazine
Editio Magazine

Over schrijven, schrijvers en hun rituelen

Wij mochten voor Editio het 0-nummer maken van hun nieuwe literaire magazine. Inmiddels is het tijdschrift na een succesvolle crowdfunding campagne in omloop. Het blad gaat over schrijven, schrijvers en hun rituelen. Je vind er onder andere korte verhalen in, artikelen over het schrijverschap en interviews waarin bekende en beginnende schrijvers zich openhartig uitlaten over het schrijfproces. Het magazine is uniek omdat het specifiek gericht is op beginnende schrijvers en hen tegelijkertijd ook een podium biedt.

Laat je inspireren door schrijvers als Kader Abdolah, Ozcan Akyol en Manon Uphoff. Je kunt je abonneren via de website van Editio of een los nummer aanschaffen in een groot aantal boekhandels in heel Nederland.