Jongeren inspireren om klassieke muziek te ontdekken

  • Brand Design

Ingangen bieden voor jongeren

Entrée is verbonden aan Het Concertgebouw en Het Concertgebouworkest. Het biedt een netwerk, bijzondere events en korting aan jongeren. Aanleiding voor het project was een nieuwe prijsstrategie en nieuwe branding. Het was ons doel om zoveel mogelijk ingangen te bieden voor jongeren om klassieke muziek te verkennen, want met alleen korting kom je er niet.

De eerste resultaten zijn veelbelovend. Onze site wordt drukker bezocht, mensen blijven langer en de conversie is hoger.
Sywert van Lienden, Voorzitter Entrée
Concertagenda entree website design

Ontdek klassieke muziek met de Entrée website

In het Concertgebouw zijn meer dan 700 concerten per jaar. Wat heb je aan korting op een concert als je de concerten niet kent? Onze strategie voor Entrée stelt de gebruiker centraal: de nieuwe website en app nodigen uit om te ontdekken. Je bladert door tips van bekende leeftijdgenoten, scrollt door fragmenten waarin klassieke muziek wordt gebruikt in popmuziek of je selecteert op sfeer concerten die bij je passen. Zo ontdek je nieuwe muziek en vergroot je je muziekkennis. Als je een leuk concert vindt zet je met één klik een sprintalarm aan of koop je binnen drie klikken een kaartje.

Get inspired

Curatoren als zangeres Janne Schra en Dj Pautrice Bäumel geven tips over de concerten die hen raken en inspireren. Ze kunnen je helpen om jouw klassieke muzieksmaak te ontdekken of te verfijnen. Luisteren kan direct met een custom audioplayer die archiefmateriaal van het Concertgebouw afspeelt.

Slimste jongen van de klas

Denk jij ook niet vaak ‘Waar ken ik dit deuntje van?’ Dat kan kloppen. Popsterren lenen heel wat samples van klassieke componisten. Wat heeft Robin Thicke geleend van Beethoven? En Beyoncé van Schubert? Met deze tool ontdek je het.

Programma op gevoel

Niet denken vanuit het programma maar vanuit de bezoeker: is die toe aan intieme kamermuziek of juist een groots en meeslepend orkest? En liever toegankelijke muziek of ben je juist toe aan wat uitdaging? De keuzestress-tool toont je binnen enkele klikken de opties die aansluiten bij jouw smaak.

Resultaat

  • Werving, programma en tickets op één website / app
  • Sprintkaarten online mét geïntegreerd sms-systeem.
  • De website als interactief platform voor programma, achtergrondinformatie en het bestellen van kaarten
  • Meer bezoekers op website en mobiel. Bezoekers blijven langer en kopen meer kaarten.
GRRR is een strategische partner die goede designers én techneuten in huis heeft. Ze waren daarom de enige partij die ons het vertrouwen gaf dat ze in de beperkte tijd die wij hadden het gewenste resultaat konden leveren. En dat deden ze!
Sywert van Lienden, Voorzitter Entrée

Ontdek en leer: Voor beginners en experts

Entrée is zowel voor degenen die klassiek met de paplepel ingegoten hebben gekregen als voor mensen die voor het eerst een concert bezoeken. Daarnaast maken zowel de jongste kinderen als jongeren tot 35 gebruik van Entrée. Wij maakten een site die voor beide doelgroepen aansprekend is.

Customized

De agenda kun je filteren op budget, top-of-the-bill of doordeweeks/weekend. De juniors (t/m 17 jaar) kunnen direct switchen naar een speciaal voor hen ontworpen interface.

De sfeer bij GRRR sluit goed aan bij Entrée. Je kan altijd bij ze binnen lopen en ze gaan als een gelijkwaardige partner met je om in het designproces. Dat werkt veel prettiger dan in een klassieke klant-buro-relatie.
Sywert van Lienden, Voorzitter van Entrée

Tip me

We laten zien dat Entrée bestaat uit mensen als jij en ik. De organisatie is over verschillende plekken terug te zien; zij geven tips over hun favoriete concerten en activiteiten.

Uniek: sms alarm voor last minute kaarten

Voor de echte veelvraten introduceerden we sprint alerts. Bij vrijwel alle podia in Nederland is fysiek aanwezig zijn bij de balie de enige mogelijkheid om last minute kaarten te krijgen. Bij Entrée ontvang je nu een sms als er kaarten beschikbaar zijn voor door jou geselecteerde concerten. Mét een link waarmee je ze direct online kunt bestellen, inclusief Entrée korting. Dit is mogelijk dankzij een slimme integratie tussen de nieuwe site en de database van Het Concertgebouw.

Personas entree website

Verdieping: wie zijn onze (potentiële) leden

We maakten vijf persona’s op basis van grondig onderzoek naar leden en potentiële leden van Entrée. Tijdens het hele proces dienden zij als toetssteen voor het ontwerpen van design en functionaliteit.

Op de dag van de lancering kregen we enorm veel enthousiaste reacties van onze bezoekers. De site is erg mooi en vooral handig in gebruik. Voor ondersteuning konden we direct bij GRRR terecht en werden we perfect geholpen.
Arjan Lienaerts, Medewerker van Het Concertgebouw

Samen met partners

Het Haagse bureau Vruchtvlees leverde ons de huisstijl die wij vertaalden naar een online ontwerp. We syncen met de SRO kassa en de Concertgebouw data API van Zicht. De teams van Entrée, het Concertgebouworkest en Het Concertgebouw dachten goed mee en hadden zelf al grondig onderzoek gedaan naar de wensen van hun leden. Sywert van Lienden zat als voorzitter van Entrée regelmatig bij ons in de studio voor het scrum proces. Het resultaat is een website waar Entrée direct mee uit de voeten kan.