Eenvoudig en eerlijk

Iedereen een website

Eenvoudige producten en diensten. Daarmee zorgt Mijndomein dat dingen die voorheen onbereikbaar waren, voor iedereen binnen handbereik komen. Zo konden vroeger alleen bedrijven een eigen .nl domeinnaam aanvragen. Mijndomein maakte ze in 2003 voor iedereen toegankelijk en betaalbaar. Binnen enkele klikken en tikken heb je je eigen.nl. Daarmee zette Mijndomein de standaard die we nu gewend zijn.

Mijndomein wil na de markt voor hosting ook de markt voor bijvoorbeeld auto’s leasen, hypotheken en bankieren open breken met hun aanpak. Daarom vroegen ze ons voor hun nieuwe visuele identiteit en branding.

iedereen een website dit is mijndomein
4 portraits of mijndomein clients users people

Helder, makkelijk, eerlijk.

Mijndomein staat voor eenvoud. Geen gedoe, geen kleine lettertjes. Die eenvoud brachten wij ook in het nieuwe merk. Heldere kleuren, een eenvoudig en vriendelijk lettertype. Zonder poespas.

In het ontwerp staat de ring centraal; het symboliseert de klant in zijn domein. Deze cirkel komt tot leven met animaties voor de verschillende submerken.

mijndomein logo in red box
animated logos for mijndomein subbrands: auto and online
Visuele identiteit

Eén merk voor meerdere markten

De strategie van Mijndomein; groot inkopen om een lagere prijs te krijgen en heldere afspraken zonder addertjes. Met dezelfde aanpak als de domeinregistratie breekt Mijndomein nu de huidige auto leasemarkt open. Zo zullen meer submerken volgen. Submerken met verschillende karakters. Speelse blokken en het logo dat overal terugkomt scheppen uniformiteit. Maar met tekst en kleur is elk submerk ook onderscheidend. Zes kleuren in diverse combinaties geven een eigen identiteit: van ingetogen tot rebels. Maar allemaal echt Mijndomein.

Grrr wist in de pitch het beste het Mijndomein gevoel te pakken. In de uitwerking stellen ze zich op als partner voor de lange termijn en dat is prettig werken.

Joost van Rooy - Marketing manager
Proces

Research & strategie

Voordat we met het ontwerp begonnen dachten we mee over de naamgeving en de relatie tussen moeder- en dochtermerken. Ook brachten we met persona en customer journeys de gebruikers in kaart.

stategy session with mijndomein