Mijndomein

mijndomein.nl/

Een huisstijl met impact voor nieuwe producten en diensten

  • Brand Design

Het paarse DNA: simpel, samen en slim.

Eenvoudige producten en diensten. Daarmee zorgt Mijndomein dat dingen die voorheen onbereikbaar waren, voor iedereen binnen handbereik komen. Ze begonnen met het toegankelijk maken van het internet – door domeinnamen eenvoudig en goedkoop te kunnen registreren – maar inmiddels hebben ze daar diverse diensten als auto leasen, hypotheken en groene energie aan toegevoegd. Alles wat Mijndomein doet is erop gericht dat je als gebruiker kunt zeggen “ik regel het gewoon zelf”.

Toen Mijndomein de wens had om naast internetdomeinen ook andere markten open te breken met hun aanpak, vroegen ze ons voor hun nieuwe visuele identiteit en branding. Simpel, samen en slim.

Helder, makkelijk, eerlijk.

Mijndomein staat voor eenvoud. Geen gedoe, geen kleine lettertjes. Die eenvoud brachten wij ook in het nieuwe merk. Heldere kleuren, een eenvoudig en vriendelijk lettertype. Zonder poespas.

In het ontwerp staat de ring centraal; het symboliseert de klant in zijn domein. Deze cirkel komt tot leven met animaties voor de verschillende submerken.

mijndomein logo in red box
animated logos for mijndomein subbrands: auto and online

Eén merk voor meerdere markten

De strategie van Mijndomein; groot inkopen om een lagere prijs te krijgen en heldere afspraken zonder addertjes. Met dezelfde aanpak als de domeinregistratie breekt Mijndomein nu de huidige auto leasemarkt open. Zo zullen meer submerken volgen. Submerken met verschillende karakters. Speelse blokken en het logo dat overal terugkomt scheppen uniformiteit. Maar met tekst en kleur is elk submerk ook onderscheidend. Zes kleuren in diverse combinaties geven een eigen identiteit: van ingetogen tot rebels. Maar allemaal echt Mijndomein.

GRRR wist in de pitch het beste het Mijndomein gevoel te pakken. In de uitwerking stellen ze zich op als partner voor de lange termijn en dat is prettig werken.
Joost van Rooy, Marketing manager

Research & strategie

Voordat we met het ontwerp begonnen dachten we mee over de naamgeving en de relatie tussen moeder- en dochtermerken. Ook brachten we met persona en customer journeys de gebruikers in kaart.

Groene compensatie en gesplitste energie

Als webhosting partij ontkom je eigenlijk niet aan een hoog energieverbruik. Alle websites staan immers op een server die in het stopcontact zit, en dat slurpt elektriciteit. Vanaf 2010 is Mijndomein daarom bewust bezig met het compenseren van hun CO2-uitstoot door zoveel mogelijk groen te werken in o.a. hun racks en kantoorpanden. Maar ook door lokale maatschappelijke projecten te steunen via FairClimateFund, die weer volgens The Gold Standard werken.

In lijn met hun maatschappelijke doelstellingen introduceerde Mijndomein Energie begin 2021 de Energiesplitser. Doordat men momenteel veel vanuit huis werkt, lopen zakelijk en privé steeds meer door elkaar heen. Dankzij de (groene en goedkope) gesplitste energie kunnen zzp’ers nu gemakkelijk hun verbruik van elkaar scheiden, zodat zij hun zakelijke kosten kunnen verhalen op hun onderneming.

Ook een merkupdate nodig die bij je groei past?

We denken graag met je mee. Neem contact op met Rolf Coppens via 020 – 32 077 08 of mail.