Prints en patronen zijn de creatieve grondstof voor de mode. Sommige couturiers maken hun patronen zelf, en anderen kopen hun patronen bij gespecialiseerde ontwerpers.

Wij ontwikkelden een online platform dat de fashion-industrie behoorlijk op zijn kop kan zetten.

Innovatie in de modewereld

Mode-professionals komen naar expo’s in Parijs, Londen en New York om patronen te verkopen of te kopen voor komende collecties. Dit is tijdrovend, duur en niet realtime.

Sieve biedt een alternatief door deze patronen online beschikbaar te maken in een gecureerd online handelsplatform. Je kunt patronen gemakkelijk bekijken en vergelijken, en na aanschaf direct gebruiken.

The way the industry buys surface pattern has to change, but we need to consider fashion professionals are a very discerning market. This is an ambitious and moving target. Grrr understands what it takes to achieve that goal.

Creative Director van Sieve

Invite only

Designers van prints en patronen kunnen zelf hun kopers uitnodigen en selecteren. Originele prints zijn de assets van zowel de makers als de modehuizen. Een print kan dus niet in de collectie van je concurrent opduiken. Hoe krijg je deze mensen van een face-to-face markt naar het anonieme internet?

Wij maakten van Sieve een platform waar de voordelen van de fysieke beurs aanwezig zijn, maar ook versterkt worden door het gemak van online.¬†Dus: Invite only & realtime handel.¬†Maar ook: beter aanbod, effici√ęnter zoeken en 24/7 beschikbaar.

Realtime is tricky

But we fixed it! Dit kregen we voor elkaar met Meteor. Dit is het technisch platform van de gelijknamige startup unicorn. Meteor draait onderwater op het steeds populairder wordende Node.js.

Het resultaat: Klikken is zeven en kopen is hebben. Zonder het refreshen van de pagina. Dat is anders dan bij een normale webshop waar iemand anders net dat laatste paar schoenen wegkaapt waar jij naar zat te kijken.