SkyNRG
skynrg.com/Een uitgesproken merkidentiteit voor pionier in duurzaam vliegen
SkyNRG stimuleert de markt om duurzamer te vliegen
SkyNRG is een pionier op het gebied van duurzamer vliegen. En ja, wat jij nu denkt dachten wij ook. We kunnen beter helemaal niet vliegen. Of elektrisch vliegen. Of op waterstof. Maar echt impact maken betekent soms ook kiezen voor de realistische oplossing die direct uitvoerbaar is.
Door duurzamere brandstof aan te bieden wil SkyNRG zorgen voor 80% minder CO2-uitstoot. Dat kan bereikt worden door brandstof te produceren van afgewerkte olie van biologische oorsprong, agrarische residuen of niet-fossiele CO2.
SkyNRG brengt de vraag en aanbod van deze duurzame kerosine bij elkaar. In feite is SkyNRG nu marktleider in een markt die nog volop ontwikkeld wordt. Je zou het een blue ocean strategie kunnen noemen.
Complexe materie helder communiceren
Zoals het een scale up betaamt is SkyNRG razendsnel ingesprongen op kansen. Met die aanpak heeft SkyNRG snel kunnen groeien. Maar het heeft er ook voor gezorgd dat de ware identiteit van het bedrijf diffuus werd. Er was dus ruimte om de prioriteiten helderder te communiceren op de website en in pitchdecks. En om de technische stof toegankelijk te maken voor een breder publiek.
SkyNRG had behoefte aan een merkidentiteit die uitgesproken genoeg is om op te vallen, maar ook zakelijk genoeg om serieus te nemen.
Een merkidentiteit die de eigen koers bepaalt
SkyNRG wil echte verandering en wil de markt leiden. Als merk is het daarom belangrijk om je te positioneren buiten de norm. En dus weg van je concurrenten. Wij stelden voor om voor een stoere en eigenzinnige visuele identiteit te gaan. We ontwikkelden een identiteit met uitgesproken lettertype, felle kleuren en een speels lijnenspel. Maar ook een stijl die ruimtelijk werkt door het gebruik van grote foto’s en veel witruimte. Zo staat de heldere inhoud centraal. Cool dat SkyNRG de stoute schoenen aantrok en die strategie durfde te volgen. En nu weten we, zelfs the sky is no limit.
Bij GRRR werken we met onze B2B-partners aan branding met smoel. Zodat ze hun zakelijke succes kunnen vergroten en meer impact kunnen maken. Waarom vinden wij aandacht voor strategische branding zo belangrijk? Omdat we telkens weer in wetenschappelijke onderzoeken dezelfde conclusie zien: ook zakelijke klanten zijn tja ehh… mensen. En dus zijn emotionele overwegingen bij aanschaf van je product of dienst meer leidend dan je zou vermoeden bij B2B.
We denken wel dat we hele rationele wezens zijn die weloverwogen beslissingen nemen, maar de naakte waarheid is dat we als mensen kiezen voor gemak: wat is nu eenvoudig beschikbaar? B2B merken die nu echt hard groeien, spelen in op deze toegankelijkheid. Zowel fysiek: is het merk makkelijk vindbaar en beschikbaar? Maar dus ook: is je merk mentaal beschikbaar? Oftewel: heeft je potentiële klant er een goed gevoel bij? Bij GRRR weten we hoe je dat kunt kweken.