Innovatie en journalistieke inhoud gaan hand in hand bij deze special over de veranderingen in de Nederlandse zorg. We bedachten de ‘flexread’ als een nieuwe journalistieke vorm. In de flexread lees je de verhalen zoals je dat wil. Door op onderdelen in te zoomen die je interessant vindt krijg je extra achtergrondinformatie. Zo wordt een short-read een long-read met de flexread.

Positieve reacties

Het project ontving veel positieve reacties en werd een voorbeeld van de innovatieve ambities van de Volkskrant.

Campagne

Content als commercial

De Volkskrant wil zich graag positioneren aan de hand van inhoud. Dit soort journalistieke specials dragen hierin bij. De zorgspecial was onderdeel van deze campagne, in samenwerking met KesselsKramer.

Benieuwd? Bekijk de commercial.

Mooi, maar werkt het ook?

  • 2,5×

    zoveel langer bleef de 'Flexreader' ten opzichte van een reguliere lezer

  • 55%

    van de bezoeken kwam via mobiel, met een totaal van 70% touchscreens

  • 500.000

    totaal aantal pageviews, met op de topdag 73.000 views