Hoe win je als gedurfde nieuwkomer aandacht tussen grote reuzen?

  • Brand Design
  • Digital Experiences

Wat klopt er niet aan deze zin: “ik ga mezelf lekker verwennen door eindeloos hersendodende content te consumeren“? Ja, je hebt gelijk – dat is verre van jezelf verwennen! Want waarom zou je je vrije tijd gebruiken om je brein te verdoven met platte streaming series?

Ammodo Docs brengt hier verandering in. Het nieuwe platform produceert korte inspirerende documentaires van 15 minuten, over kunst en wetenschap. Met de missie om culturele vooruitgang te stimuleren, brengt Ammodo Docs filmmakers samen met baanbrekende wetenschappers en kunstenaars. Door het perspectief van deze makers centraal te stellen, daagt Ammodo Docs je uit om dieper na te denken over de wereld en nieuwe inzichten te verkennen.

Tegen de 'fast fashion trend' van content ingaan

In een tijdperk van vluchtige content onderscheidt Ammodo Docs zich door documentaires te creëren die diepgaande verhalen vertellen, gedurfde ideeën te verkennen en kijkers uit te nodigen tot langdurige reflectie.

De essentie van Ammodo Docs is door ons samengevat in de payoff: ‘Forward-thinking Films’. Deze term vormt de leidraad voor de communicatiestrategie en branding, waarmee Ammodo Docs de komende jaren op kan voortborduren. Het symboliseert het verzet tegen de fast-fashion trend in de filmindustrie en benadrukt dat Ammodo Docs gelooft in kwaliteit documentaires, die langere tijd relevant zijn.

Een merk dat de content kan overstijgen

Voor een opkomend merk als Ammodo Docs is het essentieel om een sterke positionering en een solide merk te creëren. Het enkel promoten van documentaires is geen duurzame aanpak, wel het opbouwen van een betrokken publiek.

Daarom hebben we een strategie ontwikkeld die verder gaat dan op korte termijn films te promoten. De strategie is gericht op het inspireren van mensen en het benadrukken van de kracht van de authentieke verhalen, waardoor Ammodo Docs zich onderscheidt in de wereld van streaming diensten.

De visuele stijl van Ammodo Docs kenmerkt zich door motion design. Zelfs stilstaande elementen suggereren beweging, waardoor we een dynamische en vooruitstrevende sfeer creëren. Het kleurenpalet dat we gebruiken weerspiegelt het rijke archief van documentaires, waarmee we mensen willen aanmoedigen om zich te verdiepen in de interessante onderwerpen.
Andrei Pastuhov, Design Lead

Questions that make you think

Naast de visuele stijl speelt ook de communicatie een belangrijke rol in het creëren van een herkenbaar merk. We hebben copy op een slimme manier ingezet door prikkelende vragen centraal te stellen. Deze vragen noemen we ‘Questions that make you think’.

Elke documentaire van Ammodo Docs stelt een vraag centraal. Deze vragen vormen de kern van de content en dragen bij aan het betrekken van het publiek. Door kijkers actief uit te dagen om na te denken, zorgen de documentaires niet alleen voor een boeiende kijkervaring, maar ook voor een inspiratiebron voor langdurige reflectie en discussie.

Onze benadering van storytelling trekt een nieuwsgierig publiek aan, die geïnteresseerd zijn in ‘Forward-thinking Films’. Het platform bereid zich in de komende jaren verder uit door elk jaar zeven inspirerende nieuwe documentaires uit te brengen als onderdeel van een nieuw seizoen.

Bekijk de documentaires gratis op Ammodo Docs.